ניתוח תמונה אישית ע"פ מרכיבי ניתוח תמונה
בחרתי לצלם תמונה מבוימת של אחותי כתלמידה. הרעיון לצילום זה עלה לי כאשר חשבתי מתי אספיק לצלם תמונה בעיר התחתית כמו שתכננתי, בגלל כל העומס של הלימודים. לא מצאתי את הזמן לנסוע לעיר התחתית ופתאום עלה לי הרעיון לצלם את הסיטואציה שאני נמצאת בה, כמו רוב תלמידי כיתה י"א.
קומפוזיציה: בחלק העליון של התמונה, ניתן לראות את התלמידה. את רוב התמונה, תופסים הספרים, המחברות והדפים. השולחן של התלמידה מהווה 2/3 מהתמונה והיינו עמוס בחפצים של למידה. לא קיימת סימטריות וגם לא איזון בתמונה. השולחן מבולגן ואין יחס שווה בהעמדה של הספרים וכל שאר החפצים. כל הספרים פתוחים בכדי ליצור תחושת עומס בעיניים של הצופים והם נמצאים אחד על השני, בערמות ומוסתרים זה ע"י זה.
יחסים בתוך המסגרת: הצילום הוא חד וברור, ניתן להבחין בכתוב במחברות ובספרים. הספרים נמצאים אחד על השני, מוסרים זה מזה וניתן להבחין בניגודיות בצבעים של הרקע והתלמידה והשולחן והחומר הנמצא עליו. התלמידה קטנה לעומת כמות החומר הגדולה הנמצאת על השולחן ומעמיסה אותו.
מוקד: הפריטים שבהם מתמקד הצופה הם החומר הלימודי שנמצא על השולחן. הפריט שהכי תפס את העיניים שלי ו"משך" אותם היינו הקלמר הוורוד הזוהר שממוקם במרכז התמונה. הוא מוקף בהמון דפים לבנים ודבר זה גורם להבלטתו בתמונה.
כמו כן "תופסים" את העין, הטושים הצבעוניים שמפוזרים על השולחן, ספר המתמטיקה הירוק והקלסר הוורוד.
שימוש בשפה אסתטית: השפה המיוחדת של הצילו שלי מתבטא תחילה בזווית. הזווית היא מעוף הציפור. התמונה מצולמת ממבט על, כלפי מטה- השולחן והתלמידה. ניתן להבחין בתלמידה שדמותה כהה ומתמזגת עם הרקע- בניגוד לכל החומר המונח על השולחן שהוא צבעוני ולבן. התמקדתי בחומר שתופס את רוב שטח התמונה, הוא העיקר והוא גדול ורב. כך גם העומס המוטל על התלמידה הוא גדול ורב, היא נמצאת מבחינתה ב"חושך", היא מיואשת כמו שניתן לראות על פניה והיא עצובה וקודרת בניגוד לחומר הצבעוני והלבן הניטרלי, יש ניגוד ברור בצבעים.
שימוש באזכורים חזותיים חיצוניים (אינטרטקסטואליות):

דנוטציה: ניתן לראות בתמונה נערה לומדת, פניה נפולות. היא מרכיבה משקפיים ושיערה אסוף בקוקו, היא לבושה בבגדים כהים ונמצאת בחושך חלקי. השולחן שלה עמוס בחומר לימודי: ספרים, מחברות,קלסרים,דפים וכלי כתיבה. החומר הלימודי תופס את העין מכיוון שהוא תופס את רוב התמונה וההתמקדות העיקרית היא בו.
קונוטציה: התלמידה נראית מיואשת ועצובה מכיוון היא נמצאת בעומס שמקשה עליה בלימודים. היא עמוסה במקצועות כמו שניתן לראות בתמונה, יש לה על השולחן המון מקצועות ותחומי דעת. היא לא מרוכזת במקצוע אחד ועל שולחנה פרוסים מספר מקצועות. היא מרגישה שהיא נמצאת ב"חושך", היא לא בשליטה על המצב מכיוון שהיא עמוסה ומבולבלת.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה