המשימה: חלק א':לקחת כתבה ולנתח אותה לפי מאפייני התקשורת ההמונים.
חלק ב':לנתח פרסומת (ולהוסיף קישור) עפ"י מרכיבי התקשורת.
חלק א':
קישור לכתבה:
http://www.mako.co.il/news-channel2/Economy-Newcast-q4_2015/Article-853dd346b10d151004.htm
תוכן הכתבה: הכתבה מציגה את צמידי חברת "פנדורה" שמשגעים את בני הנוער, גורמים להם "לסחוט" אלפי שקלים מההורים בשביל לקנות תכשיטים גם בגילים צעירים מאוד (טווח הגילאים המוצג בכתבה הוא מגיליי 7.5 שנים ועד למפורסמות בנות 30+). החברה יוצרת אשליה לבני הנוער שהחרוזים שעל הצמיד מרכיב את הזהות שלהן ואת מה שקורה להם בחיים (כגון אירועים מיוחדים) ודבר זה הוא הסיבה העיקרית לקנייה.
ניתוח עפ"י מאפייני תקשורת המונים:
מוען-אדווה דדון כתבת mako
נמען-קוראי חדשות 2 online, בעיקר מדבר לבני נוער והוריהם
מסר-מעורר את השאלה מדוע תכשיט משגע את בנות הנוער וגורם להן להוציא אלפי שקלים מהוריהן על תכשיטים.
ערוץ- חדשות 2 online, mako
תגובה-מתעוררת השאלה אצל הנמענים האם דבר זה הכרחי ואף נחוץ, האם התופעה המוצגת בכתבה מוגזמת ולא לגיטימית והאם צריך לתת לתופעה זו גב ולרכוש גם צמיד פנדורה או לא.
חלק ב': ניתוח עפ"י מודל תקשורת מס' 1-מודל קווי לאסוול
בחרתי את המודל הזה מכיוון שבפרסומת זו אין הדדיות בתהליך, זאת אומרת המודל מתעלם מן המשוב במקרה הזה והנמען הוא מעין "ספוג" של מסרים.
מי?מוען-חברת תלמה
אומר מה?מסר-מודעה שמודיעה על מוצר חדש: קורנפלקס ללא צבעי מאכל בניגוד לשאר דגני הבוקר שמכילים צבעי מאכל ברובם.
באיזה ערוץ? אמצעי-פרסומת מסוג מודעה(היכולה להופיע בעיתון)
למי?נמען-אוכלי דגני בוקר (שעתידים לעבור מדגנים עם צבעי מאכל למוצר הנ"ל שהוא אינו מכיל צבעי מאכל)
באיזה השפעה? אפקט-רכישת מוצר, הגברת מודעות לאכילת דגני בוקר עם צבעי מאכל.
הפרסומת הנ"ל היא תקשורת יזומה ומכוונת ע"י המוען להשפעה ברורה.
חלק ב':לנתח פרסומת (ולהוסיף קישור) עפ"י מרכיבי התקשורת.
חלק א':
קישור לכתבה:
http://www.mako.co.il/news-channel2/Economy-Newcast-q4_2015/Article-853dd346b10d151004.htm
תוכן הכתבה: הכתבה מציגה את צמידי חברת "פנדורה" שמשגעים את בני הנוער, גורמים להם "לסחוט" אלפי שקלים מההורים בשביל לקנות תכשיטים גם בגילים צעירים מאוד (טווח הגילאים המוצג בכתבה הוא מגיליי 7.5 שנים ועד למפורסמות בנות 30+). החברה יוצרת אשליה לבני הנוער שהחרוזים שעל הצמיד מרכיב את הזהות שלהן ואת מה שקורה להם בחיים (כגון אירועים מיוחדים) ודבר זה הוא הסיבה העיקרית לקנייה.
ניתוח עפ"י מאפייני תקשורת המונים:
מוען-אדווה דדון כתבת mako
נמען-קוראי חדשות 2 online, בעיקר מדבר לבני נוער והוריהם
מסר-מעורר את השאלה מדוע תכשיט משגע את בנות הנוער וגורם להן להוציא אלפי שקלים מהוריהן על תכשיטים.
ערוץ- חדשות 2 online, mako
תגובה-מתעוררת השאלה אצל הנמענים האם דבר זה הכרחי ואף נחוץ, האם התופעה המוצגת בכתבה מוגזמת ולא לגיטימית והאם צריך לתת לתופעה זו גב ולרכוש גם צמיד פנדורה או לא.
רעש-עקב חוסר קליטת אינטרנט יכול להיווצר מצב שmako לא עולה במחשב
חלק ב': ניתוח עפ"י מודל תקשורת מס' 1-מודל קווי לאסוול
בחרתי את המודל הזה מכיוון שבפרסומת זו אין הדדיות בתהליך, זאת אומרת המודל מתעלם מן המשוב במקרה הזה והנמען הוא מעין "ספוג" של מסרים.

אומר מה?מסר-מודעה שמודיעה על מוצר חדש: קורנפלקס ללא צבעי מאכל בניגוד לשאר דגני הבוקר שמכילים צבעי מאכל ברובם.
באיזה ערוץ? אמצעי-פרסומת מסוג מודעה(היכולה להופיע בעיתון)
למי?נמען-אוכלי דגני בוקר (שעתידים לעבור מדגנים עם צבעי מאכל למוצר הנ"ל שהוא אינו מכיל צבעי מאכל)
באיזה השפעה? אפקט-רכישת מוצר, הגברת מודעות לאכילת דגני בוקר עם צבעי מאכל.
הפרסומת הנ"ל היא תקשורת יזומה ומכוונת ע"י המוען להשפעה ברורה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה